Terve, itse olen vasta aloittelija lajin parissa, mutta silmiin on pistänyt mittarin sijainti auton tuulilasilla. Itse olen ehkä sen verran kilpailuhenkinen, että omaan mieleen olisi mukava jos vaikka katsuroinnissa mittarin sijainti(anturin alapää tms mitä päätetäänkään) mitattaisiin katsuroinnissa ja merkattaisiin tussilla/teipillä tms. Että ei tulisi kaikille selväksi mihinkä tarkalleen mittari tulee. Tämä käytäntö ilmeisesti käytännössä finaalissa, mutta toivoisin tätä myös osakilpailuihin. Terv.santeri leppänen
Edit. Viitasaaren kisat erittäin onnistuneet mistä kiitos kaikille järjestäjille 👌
MIttarin paikka on yleisesti merkitty tarkemmin vain finaaleiden yhteydessä, muuten siihen puututaan ennen soiton aloittamista. Juontaja tai koneenkäyttäjä sen "silmämääräisesti" katsoo ettei se mittari ole ihan missä sattuu. Osakilpailussa mittarin sijainti ei ole ihan niin "millilleen" eikä tätä merkitsemistä ole nähty aiheelliseksi. Katsastuksen yhteydessä auto käydään muuten läpi, mahdollisimman jouhevasti ja asiallisesti, että että lajitteluvedot saadaan mahdollisimman nopeasti pyörimään. Tämä mahdollistaa useampiakin lajitteluvetoja kilpailijalle. Mittarin paikka kannattaa mitata vaikka itselleen kun tekee säätösoittoja. Mittaukseen käy hyvin esim 15mm paksu vanerisuikale (noin 20-25mm leveä) Tällaiseen suikaleeseen merkitsee oikean koron (alapäästä 20 cm ylöspäin) ja käyttää sitä apuna paikan määrittelyyn. 2014 Pro, semiUnl 3500w, SM3 @153,0 dB 2015 Pro, semiUnl 3500w, SM2 @153,3 dB 2016 Pro, semiUnl 1500w, SM1 @149,1 dB/Pro, Stock 400w, SM1 @142,2 2017 Pro, stock 400w, SM2 @143,3 dB 2018 ei autoa 2019 Pro Stock 400w, SM1 @144,4 dB 2020 ei Maxboomkisoja, PropperDroppers BB1 10 Hz WR2 2021 Viitasaari, ProStock 600w @ 144,7dB 2022 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus 2023 ProStock 600w, SM1 @145,7dB, paras Stock asennus